Trek in een #ijsje? Maar wilt u niet teveel #calorieën eten?

29-06-2017

Trek in een ijsje? Maar wilt u niet teveel calorieën eten?

Af en toe een ijsje eten past prima in een gezond eetpatroon! Er zitten wel verschillen in ijs qua calorieën, suiker of vet.

Om u te helpen bij het maken van een keuze hebben we de verschillende soorten ijs op een rij gezet:

  • Een waterijsje bevat gemiddeld 40 kcal.
  • 1 bolletje sorbetijs bevat gemiddeld 40 kcal.
  • 1 bolletje yoghurtijs bevat gemiddeld 70 kcal.
  • 1 bolletje roomijs/softijs bevat gemiddeld 100 kcal. Daarnaast bevat roomijs relatief veel verzadigd vet en suiker.

Als u een ijsje neemt kunt u het beste voor een waterijsje kiezen. Heeft u meer trek in roomijs? Geen probleem! Kies liever wel voor 1 bolletje in plaats van 2 of 3 en neem het ijsje in een bekertje in plaats van een hoorntje. Dit scheelt weer extra calorieën.


U kunt natuurlijk ook lekker zelf uw #ijs maken!

Thuis kunt u ook gemakkelijk ijs maken. Denk maar eens aan ijs van limonadesiroop en water. Yoghurtijs of ijs van alleen fruit is ook makkelijk zelf te maken!

Om u te laten zien hoe makkelijk het kan zijn om zelf een waterijsje te maken, delen we hier graag een recept!

Ingrediënten: 80 ml limonadesiroop
Benodigdheden: ijsvormpjes + stokjes

Hoe maakt u het?
Meng 80 ml limonadesiroop met 150 ml water.
Giet vervolgens dit mengsel in de vormpjes en voeg eventueel fruit toe.
Zet de ijsjes 60 minuten in de diepvries en steek er vervolgens stokjes in.
Hierna moeten de ijsjes nog een paar uur in de diepvries staan.