Makkelijke tussendoortjes!

06-09-2017

Soms kan het lastig zijn om tussendoortjes mee te nemen. Thuis iets gezonds maken is vaak makkelijker, dan van tevoren bedenken wat u mee kunt nemen. Om u een beetje te helpen hebben we hieronder een aantal makkelijke gezonde tussendoortjes voor u op een rijtje gezet:

  • Vers fruit: voornamelijk een appel of een banaan zijn makkelijk mee te nemen, maar andere soorten fruit kunnen natuurlijk ook;
  • Snackgroenten;
  • Gedroogd fruit;
  • Rijstwafels;
  • Ongezouten noten. Let er wel op dat u niet meer dan 25 gram per keer neemt. In noten zitten gezonde vetten, maar ze bevatten ook veel calorieën;
  • Notenreep/mueslireep, bijvoorbeeld van Nakd, Madegood of Zonnatura. Als u in de winkels gaat zoeken naar een reep, let dan wel even op de hoeveelheid calorieën en suikers die in een reep zitten;
  • Klein schaaltje magere kwark;
  • Plak ontbijtkoek zero sugar;
  • Gekookt ei;
  • Augurk met bijvoorbeeld een plakje kipfilet;
  • Vezelrijke cracker met mager beleg;
  • Tomaatjes of komkommerschijfjes gevuld met hüttenkäse op smaak gemaakt met ui en kruiden;
  • Rauwkostsalade met magere dressing;
  • Edamame bonen.
Veel producten die worden verkocht als 'verantwoorde tussendoortjes' zijn calorierijk, te zout of ze bevatten te veel suiker of verzadigd vet. Weet u niet zeker of u verantwoorde tussendoortjes heeft? Vraag dan naar onze dietiste en zij zal u hierover adviseren.